Zojuist is bekend geworden dat Google binnen Google Adwords start met het tracken van bezoekers over meerdere apparaten heen, waarna deze sample wordt geëxtrapoleerd over de bestaande dataset. 

AdWords cross device tracking

Dit betekent een heuse doorbraak in het tracken, beoordelen en optimaliseren van (mobiele) campagnes. Dit betekent dat marketeers eindelijk meer inzicht kunnen krijgen in de bijdrage van o.a. mobiel als onderdeel van de totale customer journey!

Wat is cross device tracking?

In het kort houdt cross device tracking  in dat bezoekers die een mobiele zoekopdracht doen, later via een ander apparaat kunnen terugkeren op de site. Stel gebruiker A staat op de bus te wachten en zoekt in de tussentijd op een 'vakantie Mallorca' op zijn smartphone. Hij bekijkt het aanbod van een adverteerder. Zijn bus komt eraan en stopt met zoeken. Eenmaal thuis aangekomen besluit gebruiker A de website van de adverteerder direct te bezoeken vanaf zijn desktop en besluit tot aankoop over te gaan. In dit geval wordt de uiteindelijke conversie aan de desktop toegekend, omdat dit het apparaat is geweest waarop gebruiker A heeft geconverteerd. Echter wordt in dit geval de bijdrage van zijn zoekopdracht op zijn smartphone niet meegenomen, omdat dit niet gemeten kon worden in Google Adwords en Analytics. Tot voor kort.

AdWords hoe werkt cross device tracking

Wat betekent deze wijziging voor Google Adwords?

Vandaag is bekend geworden dat Google start met cross device tracking en zij deze functionaliteit de komende weken wereldwijd verder uitrolt. Eerder heeft Google bekend gemaakt dat het mogelijk is om offline conversies te meten. Hiermee zet Google grote stappen in het doormeten van de werkelijke waarde van online advertenties, voor zowel online als offline!

Lees verder op Emerce Topics.

 

Business Goes Social: Viva la Revolucion!?
18-6-2015 door Joris Wijte

De digitale revolutie is voor veel personen een zegen. Het bijhouden van continue innovatie en creatie is voor de early adopters onder ons min of meer een sport geworden. Voor veel bedrijven en haar bestuurders... Lees meer...

Oogst op Google Analytics Summit 2015 – win een Google Cardboard!
15-6-2015 door Olaf Veltmeijer

Op 9 en 10 juni 2015 werd de  Google Analytics Summit in San Francisco gehouden, waar alle nieuwe features van Google Analytics openbaar worden gemaakt. Namens Oogst was Olaf Veltmeijer aanwezi... Lees meer...

Kom naar GAUC 2015 met korting van Oogst
08-6-2015 door Nico Maessen

Google Analytics staat centraal tijdens de Google Analytics User Conference (GAUC) op 16 en 17 juni in Amsterdam. Tijdens dit tweedaagse event delen de Google gecertificeerde Analytics Partners hun kennis en er... Lees meer...

  • Deel deze pagina: