Zojuist is bekend geworden dat Google binnen Google Adwords start met het tracken van bezoekers over meerdere apparaten heen, waarna deze sample wordt geëxtrapoleerd over de bestaande dataset. 

AdWords cross device tracking

Dit betekent een heuse doorbraak in het tracken, beoordelen en optimaliseren van (mobiele) campagnes. Dit betekent dat marketeers eindelijk meer inzicht kunnen krijgen in de bijdrage van o.a. mobiel als onderdeel van de totale customer journey!

Wat is cross device tracking?

In het kort houdt cross device tracking  in dat bezoekers die een mobiele zoekopdracht doen, later via een ander apparaat kunnen terugkeren op de site. Stel gebruiker A staat op de bus te wachten en zoekt in de tussentijd op een 'vakantie Mallorca' op zijn smartphone. Hij bekijkt het aanbod van een adverteerder. Zijn bus komt eraan en stopt met zoeken. Eenmaal thuis aangekomen besluit gebruiker A de website van de adverteerder direct te bezoeken vanaf zijn desktop en besluit tot aankoop over te gaan. In dit geval wordt de uiteindelijke conversie aan de desktop toegekend, omdat dit het apparaat is geweest waarop gebruiker A heeft geconverteerd. Echter wordt in dit geval de bijdrage van zijn zoekopdracht op zijn smartphone niet meegenomen, omdat dit niet gemeten kon worden in Google Adwords en Analytics. Tot voor kort.

AdWords hoe werkt cross device tracking

Wat betekent deze wijziging voor Google Adwords?

Vandaag is bekend geworden dat Google start met cross device tracking en zij deze functionaliteit de komende weken wereldwijd verder uitrolt. Eerder heeft Google bekend gemaakt dat het mogelijk is om offline conversies te meten. Hiermee zet Google grote stappen in het doormeten van de werkelijke waarde van online advertenties, voor zowel online als offline!

Lees verder op Emerce Topics.

 

De toekomst van de Google resultatenpagina
21-4-2015 door Redactie

Tijdens het Searchmarketing Expo (SMX) in San Jose begin maart, presenteerde Dr Pete een gids voor de veranderende wijzigingen op de resultatenpagina van Google.  Lees meer...

Cookiewet: regels en richtlijnen
08-4-2015 door Nico Maessen

Op 3 februari 2015 is de Telecommunicatiewet (ook wel de cookiewet genoemd) aangenomen door de Eerste Kamer. Het plaatsen van Google Analytics cookies is, in tegenstelling tot de eerdere versie van de wet,... Lees meer...

Upgraded URLs: Krijg meer inzicht in je AdWords advertenties
17-3-2015 door Rianne van Koot

Google heeft aangekondigd dat er in Google AdWords een snellere en betere manier komt voor het beheer en het volgen van belangrijke informatie uit Adwords klikken. Zij introduceert Upgraded URLs. Lees meer...

  • Deel deze pagina:
Advies nodig? Bel 020-7155220 of  Neem contact op