Zojuist is bekend geworden dat Google binnen Google Adwords start met het tracken van bezoekers over meerdere apparaten heen, waarna deze sample wordt geëxtrapoleerd over de bestaande dataset. 

AdWords cross device tracking

Dit betekent een heuse doorbraak in het tracken, beoordelen en optimaliseren van (mobiele) campagnes. Dit betekent dat marketeers eindelijk meer inzicht kunnen krijgen in de bijdrage van o.a. mobiel als onderdeel van de totale customer journey!

Wat is cross device tracking?

In het kort houdt cross device tracking  in dat bezoekers die een mobiele zoekopdracht doen, later via een ander apparaat kunnen terugkeren op de site. Stel gebruiker A staat op de bus te wachten en zoekt in de tussentijd op een 'vakantie Mallorca' op zijn smartphone. Hij bekijkt het aanbod van een adverteerder. Zijn bus komt eraan en stopt met zoeken. Eenmaal thuis aangekomen besluit gebruiker A de website van de adverteerder direct te bezoeken vanaf zijn desktop en besluit tot aankoop over te gaan. In dit geval wordt de uiteindelijke conversie aan de desktop toegekend, omdat dit het apparaat is geweest waarop gebruiker A heeft geconverteerd. Echter wordt in dit geval de bijdrage van zijn zoekopdracht op zijn smartphone niet meegenomen, omdat dit niet gemeten kon worden in Google Adwords en Analytics. Tot voor kort.

AdWords hoe werkt cross device tracking

Wat betekent deze wijziging voor Google Adwords?

Vandaag is bekend geworden dat Google start met cross device tracking en zij deze functionaliteit de komende weken wereldwijd verder uitrolt. Eerder heeft Google bekend gemaakt dat het mogelijk is om offline conversies te meten. Hiermee zet Google grote stappen in het doormeten van de werkelijke waarde van online advertenties, voor zowel online als offline!

Lees verder op Emerce Topics.

 

Oogst onder indruk van uitreiking KidsRights Kindervredesprijs
19-11-2014 door Nico Maessen

Tijdens de uitreiking van de Kindervredesprijs 2014  op dinsdag 18 november ontving winnares Neha Gupta uit handen van Bisschop Desmond Tutu en in aanwezigheid van Koning Willem-Alexander de Kin... Lees meer...

Reisbranche affiliates: word groot, zoek je niche of ga naar huis
14-11-2014 door Rico Stuijt

De afgelopen jaren is duidelijk geworden dat de macht in de reisbranche naar consumenten verschuift. Iets wat steeds meer vorm krijgt. Benieuwd welke invloeden dit voor de travelbranche, touroperators en publis... Lees meer...

Lokale marketing op Facebook: 8 vragen over Local Awareness Ads
30-10-2014 door Melinda van den Brink

Deze maand  kondigde  Facebook een nieuwe manier van adverteren aan: Local Awareness Ads. Local Awareness Ads zijn advertenties, gericht op het bereiken van zoveel mogelijk mensen binnen een b... Lees meer...

  • Deel deze pagina: