Om de affiliates van het D-reizen affiliate programma in de vroegboekperiode (december-maart) aan te zetten tot extra activiteiten, organiseerde D-reizen een incentive onder haar affiliates.

D-reizen vakantiecheque Olezo

Naast een additionele vroegboek vergoeding werd ook een extra actie ingezet. Elke verkoop via het affiliate kanaal werd beloond met een zogenaamd vakantielot. De winnaar van deze loterij werd reisvergelijker en D-reizen affiliate Olezo en zij ontvingen uit handen van Fleur Zuurbier, online marketeer bij D-reizen een vakantiecheque ter waarde van € 2000,-

De actiecampagne is onderdeel van de transformatie die het D-reizen affiliate programma heeft doorgemaakt. In samenwerking met Oogst heeft D-reizen er vorig jaar voor gekozen om het al actieve affiliate programma met een select aantal affiliatenetwerken te herstarten. Ook werd het programma in overleg met enkele grote affiliates inhoudelijk aangepast om het optimaal te laten aansluiten op de behoeften van affiliates. Belangrijke uitkomst van deze afstemming was oa. het optimaliseren van datafeeds, het opzetten van actiematige campagnes en het ondersteunen van affiliates bij hun SEO activiteiten.

Ronald Bloemhoff, eigenaar Olezo: "Dit soort extra's zijn dingen die affiliate marketing zo leuk maken. Hieruit blijkt waardering naar de publishers. Bij deze wil ik D-reizen en Oogst dan ook bedanken voor de prettige samenwerking en uiteraard voor de reischeque. Bij D-Reizen is er meer dan genoeg keus om een mooie vakantie uit te zoeken."

Mede dankzij de inzet van alle affiliates heeft D-reizen in samenwerking met online marketing bureau Oogst een sterke groei in de affiliate marketing resultaten kunnen realiseren. Gezien het succes van het D-reizen affiliate programma is besloten om de actiecommissie te verlengen. Affiliates kunnen zich voor het programma aanmelden bij Tradetracker, Daisycon en Affilinet.

Inzichten en quick wins: Google Analytics User Conference 2014
20-6-2014 door Nico Maessen

Op 17 en 18 juni werd door de selecte groep door Google gecertificeerde Analytics Partners de Google Analytics User Conference (GAUC) georganiseerd. Oogst droeg bij met een aantal expert sessies en direct toepa... Lees meer...

Verslag Google Analytics Summit: Data in action
03-6-2014 door Jorn Vriend

Namens Oogst was ik vorige week in San Francisco voor de jaarlijkse Google Analytics Summit; het event waar - zoals gebruikelijk - de nieuwste productlaunches en -features worden aangekondigd, exclusief voor Go... Lees meer...

De toekomst van linkbuilding: linkbuilden zonder verwijzingen
02-6-2014 door Jordi Gomez

Links zijn nog altijd een zwaarwegende factor bij het behalen van een hoge positie in de zoekresultaten. Google streeft er echter naar om het algoritme minder afhankelijk te laten worden van links door andere s... Lees meer...

  • Deel deze pagina: