Om de affiliates van het D-reizen affiliate programma in de vroegboekperiode (december-maart) aan te zetten tot extra activiteiten, organiseerde D-reizen een incentive onder haar affiliates.

D-reizen vakantiecheque Olezo

Naast een additionele vroegboek vergoeding werd ook een extra actie ingezet. Elke verkoop via het affiliate kanaal werd beloond met een zogenaamd vakantielot. De winnaar van deze loterij werd reisvergelijker en D-reizen affiliate Olezo en zij ontvingen uit handen van Fleur Zuurbier, online marketeer bij D-reizen een vakantiecheque ter waarde van € 2000,-

De actiecampagne is onderdeel van de transformatie die het D-reizen affiliate programma heeft doorgemaakt. In samenwerking met Oogst heeft D-reizen er vorig jaar voor gekozen om het al actieve affiliate programma met een select aantal affiliatenetwerken te herstarten. Ook werd het programma in overleg met enkele grote affiliates inhoudelijk aangepast om het optimaal te laten aansluiten op de behoeften van affiliates. Belangrijke uitkomst van deze afstemming was oa. het optimaliseren van datafeeds, het opzetten van actiematige campagnes en het ondersteunen van affiliates bij hun SEO activiteiten.

Ronald Bloemhoff, eigenaar Olezo: "Dit soort extra's zijn dingen die affiliate marketing zo leuk maken. Hieruit blijkt waardering naar de publishers. Bij deze wil ik D-reizen en Oogst dan ook bedanken voor de prettige samenwerking en uiteraard voor de reischeque. Bij D-Reizen is er meer dan genoeg keus om een mooie vakantie uit te zoeken."

Mede dankzij de inzet van alle affiliates heeft D-reizen in samenwerking met online marketing bureau Oogst een sterke groei in de affiliate marketing resultaten kunnen realiseren. Gezien het succes van het D-reizen affiliate programma is besloten om de actiecommissie te verlengen. Affiliates kunnen zich voor het programma aanmelden bij Tradetracker, Daisycon en Affilinet.

Waarom Social niet mag ontbreken in je marketingstrategie
08-10-2015 door Rianne van Koot & Sarah Marouan

Het is Amsterdam eWeek. Oogst bezocht The Facebook Conference in Pakhuis de Zwijger; vooral omdat wij ons lange tijd hebben afgevraagd in hoeverre social media kan bijdragen aan het daadwerkelijk realiseren van... Lees meer...

Customer Match in Adwords: target je meest waardevolle klanten
01-10-2015 door Rianne van Koot

Na Facebook en Twitter, komt ook Google zeer binnenkort met functionaliteit om specifieke campagnes gericht op bestaande relaties op te zetten. Extreem waardevol, omdat de meest waardevolle klanten dan apart te... Lees meer...

Instagram Advertising: 5 prangende vragen
28-9-2015 door Willem-Jan van Amerongen

2,8 Miljard dollar. Dat is wat Instagram  volgens Emarketer wereldwijd aan advertentie-inkomsten moet gaan opbrengen in 2017. En voor iedereen die staat te springen om bij te dragen aan deze hoge ... Lees meer...

  • Deel deze pagina: